5 načina da sumnju u sebe pretvorite u samopouzdanje

Da li vam se dešava da s vremena na vreme preispitujete veru u sebe? Da posle nekog dogadjaja sumnjate u ispravnost vaših postupaka, u odabiru odluke? Ili vam se dešava da izgubite osećaj nade, veru da ste ostavili dobar utisak na intervjuu za posao, ili pak na nekom dejtu? Veliki broj ljudi ima problem sa ovim stvarima, toliko je sumnja postala deo nas da je ne prepoznajemo. Sada ćemo pokušati da je osvestimo.

Ono što je najgore kod sumnje u sebe je ponavljanje šablona. Što vise sumnjate, strahujete, veća je verovatnoća da će vaši strahovi postati realnost.

Medjutim, ako radite na vašem samopouzdanju, primetićete kao se stvari menjaju. Kada steknete poverenje u sebe, ojačaćete veštine donošenja odluka. Čak šta više, ljudi će biti privučen vašom energijom, bićete  produktivniji i samim tim u boljoj poziciji da kreirate život onako kako ste zamišljali.

U nastavku teksta proučite 5 jednostavnih načina da ugušite krititčara u sebi i povećate samopouzdanje.

1. Zaustavite se, dajte sebi vremena da razmislite odakle dolazi sumnja

Pokušajte da se prisetite dogadjaja iz prošlosti koji su činili da se osećate nesigurno.

Da li vam se dogodilo da uvidite kako sami sebe sputavate? Možda nesvesno ponavljate negativne misli koje vas zapravo drže dalje od progresa.

Da li često govorite stvari poput: ,,Ja nikada neću biti dovoljno dobar u ovome“ ili ,,Ja mislim da ovo ne mogu da uradim“?

Ako je odgovor potvrdan, imajte na umu da na taj način sami sebe sprečavate da imate nova iskustva, koja bi mogla biti od koristi za vas.

Razlog ove pojave leži u emocionalnom delu mozga, koji teži da održi status quo i odupire se promeni.

Sledeći put kada uhvatite sebe da sumnjate i imate negativne stavove, setite se ovoga i zaustavite se!  Izađite iz te negativne kutje i pronađite pozitivnu energiju, pretvorite tu negativnu rečenicu u pozitivnu i potvrdnu. Kako vam sad ona zvuči? Nestvarno? Veliko? Pa ako vas snovi ne plaše, znači da nisu dovoljno veliki...

Gledajte na stvari sa vedrije strane, budite celim svojim bićem u sadašnjem trenutku i ne dozvolite da vas pobedi nesigurnost.

Imali ste neuspeh u prošlosti, pa šta? Imate priliku da iskoristite to iskustvo i učite na svojim greskama.

Ako je negativni monolog postao deo vas, vreme je da prekinete sa tom navikom! Kad god posumnjate, menjajte strategiju, pohvalite sebe za nešto dobro što ste uradili, budite ljubazni prema sebi i dajte sebi oduška. Svako ima pravo na grešku, setite se samo Edisona.

2. Naučite da praštate sebi, pogotovu kada se osećate nesigurno

Sasvim je normalno da s vremena na vreme posumnjate u sebe. Kada napravite grešku, ne grdite sebe, ili još gore, ne razmišljajte o tom danima. Samo ćete se osečati još lošije. To što grešite, samo potvrđuje da ste čovek, a ne znaci da ste loša osoba.

Niko nije savršen!

3. Napravite spisak

U levoj koloni tabele napišite za šta sve sumnjate da ste u stanju da uradite.

Sada u desnoj koloni ispišite tvrdnje koje osporavaju te sumnje.

Primer:

Šef vam je dao novi zadatak, i vaša prva pomisao je da nemate dovoljno znanja da taj zadatak obavite.

U levoj koloni napišite - nisam dovoljno stručan da obavim zadatak, a u desnoj - šef mi je dao ovaj zadatak jer smatra da brzo učim i ima poverenja da ću zadatak odraditi kako valja i da će posao biti obavljen.

Nastavite da ispisujete scenarije na desnoj, pozitivnoj koloni. Za jednu negativnu, napišite bar dve pozitivne.

Pročešljajte listu vaših kvaliteta i talenata i postarajte se da bude duža od leve kolone.

4. Napišite sebi pismo za dizanje samopouzdanja

Pišite o svojim kvalitetima, o načinima na koje ste uspeli da savladate prepreke. Ovim ćete učiniti da na brzinu prolistate svoje uspehe i podignete samopouzdanje. Posebno obratite pažnju na situacije kada ste imali sumnju pa ste je uspešno prevazisli.

Pišite tako kao da se obraćate najboljem prijatelju koga želite da motivišete, oraspoložite i podržite. U trenutku kada završite pisanje već ćete se osećati sjajno, a pismo će vam biti potrebno samo neko vreme. Izčitavajte ga često, dok pozitivan stav ne prostane navika.

5. Krerajte fasciklu zahvalnosti

U toj fascikli trebaju da se nađu sve one reči hvale koje vam bivaju upućene od strane drugih ljudi.

U trenutku kada zarobite vaš um u negativnu kutiju vi zaboravljate na sve afirmativne poruke koje ste dobili od drugh ljudi. Kada ste nekom nešto pomogli, ili učinili da se osećaju bolje...

Odštampajte mejlove, beleške i kartice ljudi koji vas hvale, i kad god se pojavi onaj unutrašnji kritičar, izvadite fasiklu i pročitajte mu to.

Time što konstantno sumnjate u sebe, sami sebe sprečavate ne samo da budete uspešni već i da budete srećni. To što drugi možda sumnjaju u vaš uspeh, o tome ću drugom prilikom u drugoj temi.

 

Ako primenite ove strategije redovno možete sumnje pretočiti u samopouzdanje, a to je jedini način da se otvorite za nova iskustva i osetite magiju van zone komfora.

 

Inspiracija - izvori:

http://www.pickthebrain.com

http://caskanje.net

www.lifevesting.com

www.mojedete.rs

http://www.personalitytutor.com/how-to-build-self-confidence.html

Aktuelan: