Budućnost dostave

Više od 90 procenata logističkog lanca je potpuno automatizovano. Jedino je „last mile“ – dostava primaocu – preostala da se vrši manuelno i može biti obavljena samo kada je primalac dostupan u određeno vreme na određenom mestu. Ovo je skup i zahtevan proces, gde troškovi neuspešne dostave (primalac nije kod kuće) su značajni. Kurirske službe gube novac i korisnici su nezadovoljni jer nisu dobili njihove pakete. 

Neki od drugih glavnih razloga za traženje rešenja za ovaj problem su:

  • rastuća očekivanja korisnika: kompanije od kojih naručuju imaju mogućnosti naručivanja non-stop i korisnici očekuju kanal za non-stop dostavu,
  • nedostupni primaoci: sve je manje ljudi kući u radno vreme, pogotovo u urbanim delovima,
  • rastući broj C2C (korisnik ka korisniku) paketskih pošiljaka: internet platforme kao što je eBay (kod nas Limundo, Kupujem-Prodajem…) privlače nove korisnike i stvaraju ogroman broj paketskih pošiljaka,
  • otežani uslovi saobraćaja: povećan broj vozila, pogotovo u gradskom jezgru, dovodi do povećanja cene dostave,
  • bezbednost: bezbedan i pouzdan prenos pošiljaka,
  • zaštita životne sredine: novi propisi o smanjenju emisije ugljendioksida.

Sve ovo pokazuje da je došlo vreme za pouzdana, bezbedna mesta gde dostavljač i korisnik mogu da ostave i preuzmu njihove pošiljke.

Uzlazna putanja kojom su svetski potrošači primili online kupovinu svojim srcima i novčanicima je proizvela promenu poslovanja poštanskih operatora.  Davaoci univerzalne poštanske usluge su morali da redizajniraju delove svog poslovanja u cilju prerade neverovatno velikog obima paketskih pošiljaka bez ugrožavanja njihovih zakonskih obaveza.

Sa današnjim sve većim akcentom na pronalaženju inovativnih rešenja, može se učiniti nelogičnim da se pošte okreću više tradicionalnim načinima dostave - mada sa izrazitim tehnološkim preokretom - da privuče kupce i da se štiti od pretnji koje predstavljaju komercijalni rivali. Ali od početka ovog veka, sve veći broj pošta u Evropi, Americi, na Bliskom Istoku i u Australiji favorizuju paketske ormariće.

Među prvima koji su ih prihvatili je Nemačka pošta (nem. Deutsche Post), koja je napravila mrežu od skoro 3000 paketskih stanica (nem. Packstation) koje je razvila sa Austrijskom firmom specijalizovanom za automatizaciju Kebom. Projekat je toliko uspešan da Nemačka pošta može da se pohvali da 90% nemačke populacije živi ili radi na udaljenosti od 10 minuta od jednog od njihovih terminala.

Pošta Sjedinjenih Američkih Država – USPS

Automatizovani poštanski centar (APC) je samouslužni kiosk koji daje korisnicima pristup najčešće korišćenih usluga 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji. APC obezbeđuje pristup popularnim uslugama i štedi korisnicima vreme izbegavajući čekanje u redu za jednostavne, brze, lake i pogodne transakcije za koje nije potrebna pomoć. APC ima dve svrhe: da smanji troškove pošti i da pruži bolju uslugu za korisnika. APC ima ekran na dodir koji prikazuje korisnicima dostupne usluge, proizvode i informacije. Uređaj prima platne (kreditne i debitne) kartice. Pre ovog uređaja nije bilo moguće obaviti samouslužno slanje pošiljke na jednoj mašini. APC omogućava korisnicima da izmere paket i odaberu odgovarajuće usluge, da kupe i odštampaju paketsku adresnicu, odnosno oznaku plaćene poštarine i da kupe poštanske marke. 

KePol

Keba AG je kompanija osnovana u Lincu 1968. godine. Prisutna je u celom svetu i ostvaruje svoj uspeh kroz tehnološke inovacije. Keba je razvila automatizovano rešenje za „first“ i „last mile“, odnosno prijem i dostavu, u saradnji sa Deutsche Post DHL 2001. godine, koje je napravilo revoluciju na svetskom tržištu. Osnovi koncept je da svaki nemački građanin može da dođe do jednog Packstation-a u roku od 10 minuta.

Amazon Lockers​

Amazon Lockers su lokacije za samouslužnu isporuku gde korisnici mogu da preuzmu ili vrate Amazon.com pakete. Ormarići su dostupni u i oko velikih gradova i omogućavaju korisnicima da preuzmu svoje pakete u vremenu i na mestu koje je pogodno za njih. Amazon Lockers se nalaze u šoping centrima, prodavnicama, stanicama javnog prevoza i na drugim mestima gde je veliki protok paketa i ljudi. Korisnici biraju Amazon Locker kao adresu preuzimanja, primaju kôd za preuzimanje putem e-pošte kada je paket dostavljen u ormarić i mogu da preuzmu paket u roku od tri radna dana od dana dostave. Amazon je postavio terminale i u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj i Italiji.

 

 

 

Izvori:

https://www.usps.com/

http://www.keba.com/en/logistics-solutions/logistics-solutions

http://www.amazon.com/locker

Tags: 
Aktuelan: