DOTA 2

2002. godine kompanija Blizzard Entertainment izbacila je igru Warcraft III: Reign of Chaos, koja je strategija u realnom vremenu. Kompanija koja je par godina kasnije napravila najpopularniji i najprofitabilniji MMORPG svih vremena nije mogla ni da sluti sta će se desiti. 

Igra je bila kao svaka strategija u realnom vremenu, imala je single player kampanju koja se relativno lagano prelazila, imala je multyplayer gde ste mogli protiv drugih igrača da gradite kule, heroje i kripove i međusobno se borite za prevlast na mapi. Mogli ste da igrate u timovima i to bi bilo otprilike to. Igrica bi prošla kao i svaka druga strategija, trajala bi godinu do dve dok ne izađe sledeći deo i tako u nedogled.

Godinu dana kasnije izašla je i ekspanzija za datu igru koja je imala par novih heroja, nove kampanje, ali više nije bilo nastavaka.

Šta izdvaja ovu igricu od ostalih?

Takozvane scenario mape. Niste bili ograničeni na gradnju zgrada na koje čekate neko vreme, pa pravite kripove za koje takođe čekate određeno vreme i onda čekate na akciju koja je zavisno od vaše strategije i strategije protivnika mogla da se odloži i do pola sata.

Mogli ste da radite šta god poželite sa sadržajem igre. Niste imali potrebu da čekate na akciju: akcija je počinjala od prvog minuta. Mogli ste da branite zamak od naizgled beskonačnih hordi protivnika, da odmeravate snage sa drugim igračima ili da zajedno radite da biste savladali mapu koju je mogao svako da sastavi iz programa dostupnog uz samu igru. Te mape su i dan danas aktivne i igraju se u originalnoj igri. Ovo je priča o jednoj od tih mapa.

DotA (Defense of the Ancients).

2005. godine mladi developer pod pseudonimom IceFrog naravio je mapu koja je 8 godina kasnije i dalje popularna. Igra je imala svoje turnire koji su se stalno održavali u režijama Blizzard-a ali i lokalnih igraonica. Shvativši da je popularnost mape zaista velika 13. oktobra 2010. najavljen je rad na posebnoj igri koja bi se koncentrisala samo na tu mapu. Sa rastom hardverskih performansi rasle su i mogućnosti softvera i uz činjenicu da je gameplay izuzetno zarazan, grafika je bila ograničena na igru iz 2002. godine.  Izbacivanje nove igre je bio pravi potez koji bi privukao i nove igrače.

2011. igra konačno izlazi praćena svetskim prvenstvom pod imenom The International koji je privukao 16 timova uz nagradni fond od 1.6 miliona dolara za prvih 8 timova, od kojih je prvi tim privojio vrtoglavih milion od igranja igara. Ove godine se održava treći turnir u Sijetlu u kojem se očekuje buđžet od 3.4 miliona dolara za pobednika. Svaki tim od 5 igrača iz celog sveta ima šansu da učestvuje na istom turniru, a svaki igrač je igru počeo iz zabave.

Zašto je toliko zarazna?

Bilo ko može da pobedi samo na osnovu taktike. Nije bitno da li igru igrate 3 meseca ili 3 godine, ne možete kupiti nove sadržaje koji utiču na igru, svaki igrač u svakoj partiji počinje od nule. Igra se igra 5 na 5 i nije vam potreban niko da biste je igrali. Možete da igrate sa nasumičnim saborcima i neprijateljima. što ima svoje prednosti, ali i mane: nalazite se u milosti i nemilosti matchmaking sistema koji sastavlja nasumične igrače.

Svako dobija po jednog heroja sa kojim treba da sruši neprijateljsku bazu. Mapa ima 3 linije fronta na kojima se obicno igra 2vs2, 1vs1, 2vs2 po linijama (top mid i bottom) ali tu nema ograničenja i zavisi samo od vaše želje. Postoji i šuma u okviru mape u kojoj možete dobijati level nezavisno od igara na lane-ovima. Ukoliko se na jednoj liniji borite 2 na 2 delićete XP sa svojim saborcem, kao i protivnik ali na srednjij (mid) liniji heroj dobija sav XP za sebe, što znači da će pre dobiti veći level samim time i jače magije, tako da treba obratiti pažnju ko igra na toj liniji. Kako bi srušili protivnikovu bazu i pobedili u partiji potrebno je pre toga na bilo kojoj liniji srušiti protivnikove kule kojih ima 3, a zatim i dve barake. Svaka kula je snažnija kako se približavate protivničkoj bazi a rušenjem baraka vaši kripovi dobijaju na snazi i dobijate pristup protivničkoj glavnoj zgradi. U svakom trenutku vaš prodor otežavaju protivnici koji žele to isto i vama da urade.

Taktika je milion. Igra nudi 112 heroja od kojih svaki ima posebne magije. DotA 2 nema svih 112 heroja, ali se svakodnevno radi na ubacivanju svih. Osnovna podela heroja je na glavne atribute: svaki heroj ih ima 3 ali ima 1 primaran atrubut koji mu povećavanjem donosi veći damage.

Agility

Nadogradnjom ovog atributa heroj povecava armor koji smanjuje štetu koju nanose protivnički heroji udarcima, kao i brzinu svojih udaraca, što znači da agility heroji mogu brzo da nanesu štetu protivnićkim herojima, ali su ograničeni količinom istih koje mogu da podnesu.

Strenght

Nadogradnjom ovog atributa heroj povecava helte kao i brzinu regeneracije istih što znaci da stenght heroji mogu istrpeti veliku količinu protivničkih udaraca.

Intelect

Nadogradnjom ovog atributa heroj povecava svoju manu (mana je vrlina) koja se koristi za bacanje magija, kao i brzinu regeneracije istih. Ovi heroji nemaju ni veliku otpornost na udarce, a nisu ni u mogućnosti da nanesu veliku štetu udarcima. Zašto onda njih odabrati? Zato što imaju snažne magije kojima armor ne znaci nista.

Svaki heroj (osim Invokera) ima 4 magije od kojih su neke aktivne a neke pasivne. Ne postoje 2 heroja sa istom magijom. Prostom matematikom dolazi se do zaključka koliko je igra kompleksna, 448 je prilično veliki broj magija. Ubijanjem kripova i protivničkih heroja dobijate experience kojim napredujete, a nakon svakog levela dobijate pravo da odaberete jednu magiju svog heroja. Sitnica kao sto je odabir magije koju ćete budžiti može da znači pobedu ili poraz.

Kada bismo vam objašnjavali šta radi koja magija ovaj članak bi dobio format diplomskog rada, tako da ćemo vam samo zagolicati maštu, a ostalo ćete morati sami da otkrijete (što je teži i duži način) kao što je uradio svaki od 127.000 igrača koji ovu igru igraju u ovom trenutku. Neke magije vam povećavaju damage, neke nanose štetu protivničkim herojima, neke magije stvaraju stvorenja koja se bore za vas, neke magije izbacuju protivnika iz borbe (stun) i onemogućavaju da se bori određeni vremenski interval dok mu vi slobodno nanosite štetu, jedna vas čak ozivi ukoliko vas ubiju ali morate imati određenu količinu mane.

Postoje i heal magije, magije koje deluju na grupe protivnika, magije koje deluju preko cele mape i tako u nedogled. Svaki heroj na šestom levelu dobija pravo na ultimate magiju koja je snažinja od drugih. Svaka osnovna (ima ih 3) ima 4 stepena i svaki stepen je snažniji od prethodnog. Ne možete budžiti jednu magiju dva puta uzastopno a ultimate ima samo 3 levela i može se uzeti na šestom, jedanaestom i šesnaestom levelu. Postoje i atributi za čije ćete budženje dobiti +2 na svaki atribut, a maksimalni level svakog heroja je 25.

Kompleksnost igre se ne ogleda samo u magijama. Svaki heroj na mapi može sa sobom nositi i od 6 od 116 itema. Ali, da ne davimo više: ako ste stigli do kraja članka već ste zagrejani za igricu, zato pravac u prodavnicu i krenite u avanturu.

 

Inspiracija – izvori:

http://ap.ign.com/pictures/articles/5215/46648.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-yIsz57SEfDk/TvtQCMbDWMI/AAAAAAAAAao/sdsdZvfe2D4/s1600/WarCraft+III+Reign+Of+Chaos+2.jpg

http://www.millenium.org/images/contenu/actus/DotA2/dota2_international2_hd.jpg

http://hydra-images.cursecdn.com/dota2.gamepedia.com/thumb/2/22/Minimap_Lanes.png/350px-Minimap_Lanes.png

http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2012/12/Dota-2.jpg

http://img1.mmo.mmo4arab.com/photo/2012/04/19/brewmaster_screen14_dispel_magic441214R1Jm.jpg

Aktuelan: 

Komentari

1

Komentar: 
Zahvalio bih se kolegi gejmeru, Aleksandru Bozovicu koji je pomogao i izdvojio deo svog vremena da bi mogli da steknemo uvid u ovu igricu. :) Hvala Aleko. :)