Facebook ponovo kopira Twitter - uvodi #hashtagove

Da li će sve društvene mreže uskoro postati potpuno iste?

Voleli smo MySpace jer smo mogli da menjamo dizajn na svom profilu, Facebook jer je jedini imao chat. Onda se pojavio Instagram gde smo mogli da postavljamo svoje slike, a zatim Twitter koji nam je služio da podelimo naša razmišljanja sa celim svetom.

Kako sada izgledaju društvene mreže? Svaki profil na društvenoj mreži ima statuse, pratioce, galeriju sa slikama, Facebook odavno nije jedini koji sadrži chat, a da ne pričamo o cover slikama.

Zar baš i hashtag mora da bude sastavni deo svake društvene mreže?

Izgleda da mora. Kompanija Facebook danas je objavila da konačno u svoj servis uvodi hashtag-ove. Iz kompanije kažu da će na ovaj način dozvoliti korisnicima da dodaju sadržaj na svoj status i naznače da je on deo veće diskusije. Kažu i da su hashtag-ovi postali neizostavni deo kulture i pošto je viđeno da ih korisnici koriste na njihovoj društvenoj mreži. Rešili su da ih implementiraju u svoj servis.

Do sada su korisnici Facebook-a stavljali hashtag-ove ali oni nisu bili linkovi ka diskusiji već deo teksta. Sada će oni postati linkovi i klikom na njih moćićete da vidite statuse vaših prijatelja koji sadrže željeni hashtag.

Statusi prijatelja sa željenim hashtag-om? Šta je sa ostalim statusima?

Iako je Facebook „iskopirao“ Twitter, nije baš mogao da promeni ono što ga izgleda jedino i razlikuje od Twitter-a, a to je zaključavanje profila. Ako ste zabranili svima da pregledaju vaš profil onda ne može svako da dođe do statusa na kome ste iskoristili hashtag. Kada kliknete na hashtag videćete jedino statuse svojih prijatelja koji ga sadrže i statuse otključanih profila. Do željenog hashtag-a možete doći i preko pretrage.

Kako je nastao hashtag i zašto je postao toliko popularan?

Prvi put hashtag je počeo da se koristi na popularnom IRC-u. Tada je korišćen da bi se označili nazivi grupa, kanala i diskusija. Hashtag se koristio samo za one kanale, grupe i diskusije koji su bili dostupni na celoj IRC mreži. Za sadržaje koji su bili na lokalnom serveru koristio se &.

Hashtag je prvi put na Twitter-u iskoristio Chris Messina, zastupnik slobodnog softvera, 2007. godine i tom prilikom napisao je:

On je zaslužan za kreiranje BarCamp-a i nije bez razloga ovo prvi hashtag koji je iskorišćen na popularnom Twitter-u. Od tada Hashtag postaje sastavni deo Twitter-a i kako vreme prolazi sastavni deo svake društvene mreže.

Ono čega se Chris Messina nije setio jeste da patentira svoj izum, kao što je Apple patentirao zaobljene uglove, sjajno staklo i sl. pa sada hashtag ne bi mogla svaka društvena mreža da preuzme i koristi kako hoće.

Ovo nije prvi put da Facebook "kopira" Twitter

Facebook odavno „preuzima“ stvari sa Twitter-a i ovo mu nije prvi put. Setite se kada je skoro promenio naziv „Subscribe“ u „Follow“, čak je napravio svoje dugme slično Twitter-ovom Follow dugmetu.

Kompanija najavljuje da je ovo samo početak i da će uvesti seriju dodataka koji će unaprediti konverzaciju o događajima i diskusijama na njihovoj društvenoj mreži. Šta će tačno uvesti ipak nisu još uvek „share-ovali“ sa nama.

Inspiracija – izvori:

http://wikipedia.org

http://facebook.com

http://thenextweb.com

Aktuelan: