Generacija Y

Kreativni ste, željni uspeha i slobode. Ne želite karijeru na prvom mestu, ali biste u posao uložili maksimum truda i upornosti. Hoćete sve i to što pre. Rođeni ste između 1980. i 2000. godine. Niste usamljeni - pripadate generaciji Y.

 

Još nakon Drugog svetskog rata u Americi, a i širom sveta desio se veliki „baby boom“. Načnici toga vremena su generaciju dece rođene nakon abnormnog porasta nataliteta od druge polovine 1960. pa sve do 1980. godine nazvali Generacijom X. Često je korišćen i izraz „baby buster“ s obzirom na pad nataliteta.

Generaciju X često opisuju kao ciničnu ili nezadovoljnu. Ova generacija ima povećano razumevanje tehnologije jer je rasla togom godina razvoja računara. Izuzetno su zaiteresovani za nove tehnologije, ali opet nezadovoljni brzinom tehnološkog razvoja jer su očekivali da taj razvoj bude brži. Ne trebamo se iznenaditi ovim nezadovoljstvom jer su ove generacije gledale sletanje čoveka na mesec 1969. godine kao i ogroman tehnološki razvoj za vreme hladnog rata. Za ovu generaciju je karakteristična i dobra i kvalitetna muzika i filmovi. Neki autori je nazivaju MTV generacija.

Nakon Generacije X sledi Generacija Y. Tu spadaju osobe rođene između 1980. i 2000. godine. Tu spadamo mi. Često se ova generacija naziva i „Millennial Generation“ – Milenijumska generacija ili Why Generation. Ovo je nabolje obrazovana generacija u američkoj istoriji, ali se može i reći da je nabolje obrazovana generacija i u drugim državama. Kompjuterska pismenost je još jedna odlika ove generacije.

„Zameraju im nepismenost, govore u skraćenicama LOL, BRB i OMG – koje samo oni razumeju, u njihovom govoru reč cool pokriva mnoga značenja, engleske reči i fraze uveliko preplavljuju njihov jezik. Do svoje 18. godine videli su oko 500.000 reklama, u jednoj ruci drže iPod, šalju MMS drugom rukom... Još nemaju trideset godina. Ima ih 78 miliona i 24 sata dnevno su online....“ Elle magazin

Umesto jurnjave za novcem, pripadnici generacije Y traže posao koji će voleti da rade. Izuzetno im je važno njihovo slobodno vreme. Mnogi psiholozi i sociolozi veruju da ova generacija juri za srećom unesto za novcem.

Istraživanje koje je izvršio Harris Interactive 2011. godine pokazalo je da glavni faktor koji ovi mladi ljudi žele u svojoj karijeri jeste osećaj smislenosti. Raditi nešto što ima smisla utiče i na povezanost sa drugim ljudima, davanje drugima, orjentaciju ka višim ciljevima, što doprinosi poboljšanju njihove kreativnosti i radne sposobnosti.

Današnji mladi se nadaju karijerama i poslovima koji će imati trajan uticaj na druge.

Što se naše države tiče, a i regiona, ne možemo reći da je generacija Y imala preterano kvalitetan život. Ratovi, ekonomske krize, sankcije, opšta beda i nemaština umnogome su uticali na život mladih. Zbog toga nas ne treba čuditi želja za markiranom garderobom, skupim izlascima i letovanjima. Sve smo mi to videli u tih 500.000 reklama i još toliko pregledanih internet stranica i sve to mi potajno želimo.

Osvrnućemo se na skorašnje poplave koje su mnoge iznenadile solidarnošću mladih, a zapravo je jedna od glavnih karakteristika Generacije Y solidarnost i osećaj pripadnosti. Možda provodimo sate ispred kompjutera i na mobilnim telefonima, ali nam i to daje mogućnost povezanosti sa drugima. Daleko od toga da su današnji mladi povučeni i nedruštveni. Koliko ste samo vi stekli novih prijateljtava preko interneta? Isto tako internet je riznica znanja, današnji mladi znaju mnogo više od svojih roditelja, upućeni su u sve društvene sfere.

Većinu poslova koje će raditi Generacija Y nisu postojali za vreme Generacije X.

Svaka generacija zamera onoj narednoj na istim stvarima: lenjost, nespretnost, kažu da nisu dovoljno kreativni, solidarni. Osvrnućemo se na dalju istoriju i spise koji su pronađeni iz stare Grčke gde jedan stariji čovek piše pismo svom prijatelju i govori mu da je razočaran novom generacijom kako ne rade ništa, spavaju po ceo dan i da će svet sa njima propasti. Ovaj problem izgleda da datira još od nastanka čoveka.

Smak sveta se nije desio, farmerke nisu donele propast, na televiziji pored rijalitija ima i kvalitetnih emisija, muzika može da nam pomogne pri učenju, a pametni telefoni... Šta reći za njih? Možda su to naši najbolji prijatelji.

 

Inspiracija – izvori:

http://www.elle.rs/lifestyle/elle-zivot/7237-kuda-ide-generacija-y.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Millennials

http://www.businessdictionary.com

http://www.jutarnji.hr/generacija-y-u-velikim-problemima-iako-su-brojni-i-obrazovani-izjeda-ih-kriza-i-ugrozena-egzistencija-/1144414/

http://m.c.lnkd.licdn.com/mpr/mpr/p/4/005/032/005/1b574b2.jpg

http://healthculturesociety.wikispaces.com/file/view/Evolution_Gen_Y.jpg/271393334/389x252/Evolution_Gen_Y.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-MIOYqGTdi34/T9DEHIEB4CI/AAAAAAAAJrA/iOoIVje7hNo/s400/geny.jpg

http://rack.3.mshcdn.com/media/ZgkyMDEyLzEyLzA0L2EyL2ZvcmdldGdlbmVyLmFIUS5qcGcKcAl0aHVtYgk5NTB4NTM0IwplCWpwZw/afdf5f1b/933/forget-generation-y-18-to-34-year-olds-are-now-generation-c--b32ec78adc.jpg

http://www.telusinternational-europe.com/wp-content/uploads/2014/03/Generation-Y.jpg

http://agentpalmer.com/wp-content/uploads/2012/08/Neil-Armstrong-on-the-Moon-in-1969.jpg

 

Aktuelan: