Glad za reklamama

Pre više godina, jedan dečak je od očevog prijatelja dobio bioskopski projektor. Igrajući se, sakupljao je trake koje su bioskopi bacali (reklame) i počeo da pravi svoju kolekciju. 

Ovo je priča o Jean Marie Boursicot-u, koji je prateći svoju strast, krenuo na put koji će postati njegova karijera. Video je ono što drugi nisu - reklame mogu biti umetnost.

1981. godine Boursicot prvi put organizuje Noć Reklamoždera - 500 najkreativnijih reklama na svetskom nivou izdvojenih iz najveće internacionalne kinoteke reklama Jean Marie Boursicot - . Identičan program se pušta u preko 150 gradova, širom sveta.

Kod nas se manifestacija prvi put održava 1996. godine, a sledeća tek 2001. godine.

Od 2001. godine, svake godine u Sava Centru se okupljaju ljubitelji reklama da u njima uživaju od 20:30 do 4 ujutru.

Zbog ove, 15. jubilarne Noći Reklamoždera, Jean Marie Boursicot je doputovao u Beograd, prvi put posle davne 1996. i ovu priču su posetioci imali priliku da čuju na samom otvaranju manifestacije.

Na događaju su uručene i neke nagrade:

  • Najbolju reklamu su potrošači izglasali na samom sajtu Noći Reklamoždera. Pobednik je Chipsy za reklamu "Domaćinski duel" .
  • Fondacija Novak Djoković je dobila priznanje za najbolju non-profit kampanju.
  • Serijal reklama "Drama u taksiju" je marketinškoj agenciji McCann doneo priznanje za najviral reklamu.
  • BG Sindikat je svojom pesmom 'Mi smo ta ekipa' obezbedio soundtrack za dodelu priznanja Brand Serbia našim košarkašima.
  • Naša reklama koja je postala deo programa Noći Reklamoždera "Kad vozim parkiram telefon" je mts-u donela nagradu World Tour.

Potom je počeo program. Reakcija publike je dolazila u raznim formama - aplauza, smeha, pištanja pištaljkama (koje je obezbedila IDEA).

Neke od reklama koje su ubole žicu su (a zaista su najbolje od najboljih) :

Sve koji pate za zlatnim dobom kinematografije, uživali su u:

I ubedljivo, ubedljivo najbolji prijem je imala McCann-ova Škotska reklama

Ali i ostale reklame iz serijala William Lawson’s: No Rules. Great Scotch

Događaj ne prikazuje reklame koje su prodale najviše proizvoda ili bile najuspešnije. Zato je neke nemoguće naći na YouTube-u, Vimeo-u … Na Noći Reklamoždera nećete naći P&G-ovu reklamu koja demonstrira kako sve fleke magično nestaju.

Reklamožderi slave mini umetnička dela u jednoj kratkoj formi. Neka traju par sekundi, druge 15-tak minuta, ali teško je poverovati da se radi o reklamama, a ne filmskoj projekciji.

2014. godine tema Noći je bila Beograd - grad kreativnosti i sjajnih ideja. 20. decembra 2014. zaista i jeste bilo tako. 

 

Izvori:

https://www.google.rs/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjgm_Dp6OPUAhUGsBQKHZfTA98QjB0IBg&url=http%3A%2F%2Fwww.advertiser-serbia.com%2Fmts-noc-reklamozdera-2015%2F&psig=AFQjCNHECT439dluDbjPui_6VoVegJeq8w&ust=1498851926553910

Aktuelan: