Greške u dizajnu igrica

Sigurno vas je nekad neka nelogičnost u dizajnu igre dovela do ludila. Mi ćemo vam predstaviti one na koje se gejmeri najčešće žale, a vi slobodno možete dodati na spisak onu koja je vas najviše pogodila.

Opcija Start New Game pre opcije Continue

Počnimo od samog početka. Logično je da se opcija Start New Game pojavi kao prva kada prvi put pokrenete igricu – od vas se i očekuje da ćete započeti novu igru. Isto tako je logično da tu opciju zameni Continue svaki sledeći put kada pokrećete igricu. Međutim, nekome je negde palo na pamet da obrne logiku i da vas natera da se u 30% slučajeva vraćate nazad, svaki put kada odaberete pogrešnu stavku, a ako ste baš bili nestrpljivi možda i da slučajno pregazite sejv koji igrate već 3 dana.

Pitanje tipa „da li ste sigurni“ od kog ne možete pobeći

Nadovežimo se na prošli problem: slučajno ste kliknuli Start New Game i zatim pokušali da pregazite sejv. Igra će vas pitati da li ste sigurni da želite to da uradite, što je sasvim razumno pitanje. Međutim, ovo pitanje će vas progoniti kroz celu igru i ukoliko ne možete da ga onemogućite u podešavanjima, poprilično će vas nervirati. Sigurni ste da ste hteli da izađete iz igre, kao što ste sigurni da hoćete da izbacite item iz inventory-a i bilo bi vam mnogo bolje da vas igra ne maltretira.

Cinematic koji ne možete preskočiti

Neki ljudi vole da odgledaju svaki cutscene i pomno isprate radnju, dok su neki došli samo da ubijaju vanzemaljce. O ukusima ne treba raspravljati, pa je bolje da cutscene-ovi koji nisu ključni imaju tu opciju preskakanja.

Jedina stvar koja može više da vas iznervira od ovog je save point tačno pre cinematic-a koji ne možete da preskočite. Garantovano vrištanje tako da sve komšije znaju koliko ste puta pokušali da pređete taj nivo.

Nepobediva ogradica od 30 cm i slične prepreke

Sasvim je razumljivo da kreatori igre moraju nekako da vam ograniče kretanje u otvorenom prostoru, ali način koji će vam zadati najviše muke su misteriozne prepreke od pola metra koje nikako ne možete preskočiti ili nevidljivi zid za koji saznate tek kada udarite o njega.

Ovo je razlog zbog kog Altaira ubija voda, iako mu skok sa najviše građevine u Jerusalimu u kutiju sena od metra kvadratnog ne može ništa.

U zatvorenom prostoru iz istog ovog razloga možete naići na nepobediva vrata. Možete pucati sačmarom u njih, postaviti bombu ili ispaliti projektil – magična vrata će ostati tu gde jesu.

Likovi koji hodaju drugačijim tempom od vas

Gotovo u svakoj igri morate barem jednom pratiti nekog lika.  Da li vam on pokazuje put ili ga štitite do određene tačke, ili pak treba da vam pomogne da ostvarite misiju, sasvim je nebitno. Ono što je bitno je da se on krećem istim tempom kao vi. Ukoliko ovaj uslov nije ispunjen, stalno ćete udarati o njega ili ćete pola puta trčkati za njim – kako god da okrenete, verovatno ćete se iznervirati.

Nema izlaza

I na samom kraju, kraj. Ukoliko odlučite na napravite pauzu u igranju, verovatno očekujete da stvarno izađete iz igre odabirom opcije Quit. Zašto vam je prva ponuđena opcija Quit to Main Menu, da biste nakon toga izabrali Quit to Desktop? Bojimo se da niko ne zna.

 

Inspiracija – izvori:

http://www.pcgamer.com/2013/01/22/game-design-sins/

http://knightly-slumber.com/worldofwarcraft/files/leap_of_faith.jpg

 

Tags: 
Aktuelan: