Hitman: Absolution

Hitman je zaista kultna pucačina iz trećeg lica, a ovo je peti nastavak. Nalazite se u ulozi plaćenog ubice poznatog pod imenom Hitman, kodnog imena Agent 47. 

On je duh i niko nije preživeo da mu vidi lice. Ima bar kod na potiljku i to je sve sto ljudi znaju o njemu. On je čovek kojeg svako želi da za njega obavlja prljave poslove, čovek koji uspeva da obavi zadatak, a da ga niko pri tome ne vidi, uđe i izađe neprimećen. Sa njim direktnu vezu ima samo agencija preko koje ga angažujete. Moze se prerušiti i tako proći neprimećen kao vatrogasac u toku vatrogasne uzbune, biti jedan od mnogih konobara na veselju i tako u nedogled.  Igra je dozvoljavala da prođete neprimećeni ili da igrate po principu ubijanja svakog svedoka vaših dela, koje se na kraju pretvara u masakriranje svakog u radijusu od 2 kilometra.

Prošlo je 6 godina od prethodnog nastavka. Kakva je to igra bila! Mogli ste da koristite novac od uspešno obavljenih poslova da unapređujete svoje naoružanje. Mogli ste da unapređujete domet vaseg oružja, jačinu metaka, broj metaka u jednom okviru kao i stabilnost pri rafalnoj paljbi i što je najbitnije od svega  mogli ste da imate prigušivač.

Svaka misija zavisi od izbora vašeg arsenala na početku. Ukoliko ponesete sa sobom jedan pištolj i kanap za davljenje morate biti neprimetni. Smrtonosna inekcija ne aktivira detektor za metal. Nekada vam se pruži prilika za ubijanje mete snajperom sa velike daljine, ali su mete uglavnom u zatvorenim prostorijama. Možete im otrovati piće, zameniti ljuti sos za rostilj benzinom, čime stvarate diverziju i tako dalje. Mogli ste naravno i da krenete u misiju naoružani kao John Rambo i rešite se nervoze nakupljene u prethodnih 5 pokušaja tihog rešavanja misije.

Prilikom stvaranja novog nastavka igre iz IO Interactiva su odlučili da sve što je valjalo u prethodnim nastavcima izbace. Prva misija je uklanjanje mete i otimanje devojke. To je misija koju je Agentu 47 zadala njegova agencija, ali on odlučuje da se suprotstavi agenciji i zadrži devojku. U toku cele igre igrač trpi horde ljudi iz agencije koji pokusavaju da ga ubiju i odjednom vas svako trazi. Imaćete jednu misiju gde se od vas traži da eliminišete metu, a pri tome ćete izgubiti Silverballer, vaš zaštitini znak (dva pištolja sa prigušivačima na koje su igrači navikli od 2000. godine).

Ne možete birati oružje na početku misije, ne možete unapređivati i kupovati oružje. Mogućnost postoji ali se od vas traži pravi novac, što je postao pravi bezobrazluk u trenutnoj industriji video igara. Pištolje možete dobiti nazad kasnije u igri, a za to je potrebno da pobedite u smešno teškoj igri napucavanja meta protiv kaubojke. Možete naravno i nasilno uzeti ključ od vlasnika radnje u kojoj su vaši pištolji završili. Na tu misiju se izgubi 5-500 minuta igre u zavisnosti od pristupa. Svi koji su odabrali ovu opciju su duboko zahvalni igračima koji su svoje igranje postavili na YouTubeu i žale ljude koji su izabrali napucavanje. Ovo je samo jedna od mnogih loših ideja na koje su došli pri pravljenju ove igre.

Kada nekog onesvestite/ubijete, sakrijete telo i preuzmete njegovo odelo, ne možete da prođete neprimećeno jer naravno svako sumnja u vase prerušavanje. Ta filozofija i te kako ima smisla kada se prerušavate u jednog od dva policajca u malom gradu, ali se autori nisu zaustavili na tome. Kada se nalazite obučeni kao specijalac sa maskom na glavi u drugih 500 specijalaca oni će videti da ste vi u stvari čovek kojeg traže. Naravno mozete odlučiti da se ne prerušavate i stvari će biti bolje dok ne dođete u zabranjenu zonu. Kada na početku nađete odelo policajca svaki policajac će vas zagledati i krenuti da puca na vas iste sekunde  kada razotkrije vaše prerušavanje (potrebno im je oko 10 sekundi).

Možete skrenuti pogled, čime ćete onemogućiti prepoznavanje, ali za to postoji posebna energija koja traje 10 sekundi i ne puni se osim ako uradite baš ono sto je tim programera pomislio da je sjajno (otvaranje ventila na sistemu za zalivanje). Treba napomenuti da nemali broj misija počinje tako što vas ljudi traže. Iste možete izbeći posmatranjem. Sada ste u mogućnosti predviđanja putanje protivnika, što pomaže da ostate sakriveni, a istima možete skrenuti pažnju bacanjem smešno postavljenih flaša, cigli, ključeva i drugih mamaca koji se nalaze na svakom drugom koraku.

Naravno, za to postoji razlog: ukoliko želite da se oprobate kao hard core igrac na većem nivou težine videćete da postoji apsurdno veliki broj protivnika po kvadratnom metru. Ukoliko na regularnoj težini imate po jednog čuvara iza zida na 10 metara, na većim težinama ćete imati 5 čuvara pre zida i grupu njih iza zida. Problem u prelaženju na većim težinama je što su vam potrebni svi blokovi ovog sveta kako biste prešli 10 metara. Veći izazov ne postoji već su na probi samo vaši zivci jer nekada predmet bačen pored mete ne odvuče njenu pažnju ili pak odvuče pažnju samo jednog čuvara iz grupe. Sačekajte da se čuvari vrate na prethodnu poziciju i probajte ponovo.

Zbog ovih i mnogih drugih sitnih grešaka igrač gubi na strpljenju, a uz dodatak  veštačkog produživanja igre novim „unapređenjima“  igranje u pravom smislu te reči je svedeno na minimum jer se ono događa nakon višeminutnog višestrukog ponavljanja šablona. Rezultat višegodisnjeg razvoja doneo je zaista lepu grafiku koja nazalost nije ispraćena kvalitetnim gameplay-om. Kao da jedete na oko lep paradajz, ali plastičnog ukusa. Hitman je jedna od nesrećnih franšiza koja je dočekala svoj ne tako kvalitetan nastavak, direktno povezan sa prodajom studija Edios Interactive. Glavno pitanje za fanove serijala je da li će se igra vratiti na pravi put ili je ovo oproštaj od preko deceniju starog serijala?

 

Inspiracija – izvori:

http://vgfaq.com/wp-content/uploads/2012/11/Hitman-Absolution-Evidence-Locations-Guide.jpg

http://www.pcgamewallpapers.net/1680x1050/hitman-02.jpg

http://www.mobygames.com/images/shots/l/435592-hitman-blood-money-xbox-360-screenshot-47-hides-his-weapon.jpg

http://gamerspack.com/gpEN/wp-content/uploads/2012/12/big_HitmanAbsolution4.jpeg

http://i1.ytimg.com/vi/hI4Y9YM-pD8/maxresdefault.jpg

Aktuelan: