Kako je izgledao Internet pre Google-a

Pročitajte kako su izgledali prvi pretraživači i gde su oni sada.

Google je nastao 1998 godine i za jako kratko vreme postao najbolji pretraživač ikada, ali pretraživači su postojali i pre njega i ljudi su ih masovno koristili. Mi ćemo vam pokazati neke od najpopularnijih pretraživača tog vremena.

Altavista

Altavista je nekada bio najpopularniji pretraživač. Nastao je 1996. godine. Niko nije mogao da mu se suprostavi sve do pojave Google-a. Ljudi su ga masovno koristili a pritom je zarađivao dosta novca. Nikome nije ni palo na pamet da se takmiči sa jednim ovakvim pretraživačem.

Google nikada ne bi mogao da ga zameni da njegova pretraga nije ipak bila loša. Nije postojao poznati Page Rank koji koristi Google i uglavnom ste morali mnogo vremena da provedete da biste pronašli ono što tražite.

Ovaj pretraživač više ne postoji i konačno gašenje desilo se nedavno 8. jula ove godine. Ugasio ga je Yahoo! i sada sajt AltaVista-e vodi na sajt Yahoo-a.

Da bismo vam pokazali kako je ovaj pretraživač izgledao u trenutku kada je bio najjači pretraživač na svetu pronašli smo sliku AltaViste iz 1997. godine.

Možete videti da su raniji pretraživači bili zasuti oglasima i banerima. Možda je to i razlog zbog čega ih je Google sve nadjačao.

Sledeća slika prikazuje ovaj pretraživač nekoliko dana pre nego što je ugašen. Priznaćete da potseća na Google.

Inktomi

Inktomi je nastao na Berkeleyu 1995. godine. On nikada nije zaživeo međutim postoji jedna zanimljiva anegdota vezana za njega. Predstavljen je kao najnoviji i najsavremeniji pretraživač. Kada je profesor sa univerziteta na kome je Inktomi nastao, Eadžev Motvani, uzeo da testira ovaj pretraživač uneo je „Inktomi“ i nije mogao ništa da pronađe.

Inktomi je takođe kupio Yahoo!.

Yahoo!

Pisali smo o tome kako je Yahoo! dobio naziv i članak možete pogledati ovde. Yahoo! je nastao 1994. godine, a osnovala su ga dva studenta sa Stenford univerziteta, Džeri Jeng i Dejvid Fajlo. Zanimljivo je da su na istom ovom univerzitetu studirali i stvaraoci Google-a. Umesto oslanjanja na tehnologiju, Dejvid i Džeri  su zaposlili ekipu urednika koji su odabirali sajtove za abecedni popis datoteka.

Premda je njihov pristup pojednostavljao pronalaženje vrednih informacija, nije bio sveobuhvatan i nije mogao da ide ukorak sa brzim rastom mreže. Yahoo je postao jako popularan i dugo je bio velika konkurencija Google-u. Sada se u toj kompaniji trude da ponovo postanu ozbiljan pretraživač i skoro su izbacili vest o novom dizajnu o kome možete pročitati ovde. Zaposlili su i najstručniju ženu iz kompanije Google, Marisu Majer i stavili je na mesto direktora. O Marisi smo pisali i možete pročitati ovde.

 

Yahoo! se nije ranije toliko oslanjao na pretragu, koliko na njegov mejl i vesti. S obzirom da je Google plasirao Gmail koji koristi ogroman broj korisnika Interneta, Yahoo! je i ovde počeo da gubi pa od skoro šalje mejlove svojim bivšim klijentima da bi se vratili na Yahoo! mejl i nastavili da ga koriste umesto Gmail-a.

Onda je došao Google

Google je bez konkurencije. Najbolji pretraživač ikada. Napravila su ga dva studenta sa Stenford univerziteta Leri i Sergej. Ono što je Google izdvojilo od ostalih pretraživača jeste Page Rank odnosno rangiranje strana na osnovu toga koliko linkova vodi do njih, jednostavna početna strana i što je najlepše  nema banera i iskačućih prozora prilikom pretrage. O počecima ove kompanije čitaćete u nekom drugom članku, a ono što je zanimljivo jeste da su tvorci Google-a pokušavali da prodaju svoj Page Rank sistem svim ovim pretraživačima koji su vladali u vremenu nastajanja Google-a, a niko nije želeo da ga kupi. Možda im je to najveća greška.

 

Inspiracija – izvori:

http://en.wikipedia.org

The Google Story - David A. Vise, Mark Malseed

http://www.seroundtable.com/photos/google-bing-traitor-cake-16374.html

Tags: 
Aktuelan: