Kako napraviti portfolio

Ako planirate da se bavite veb dizajnom, prvo što vam je potrebno je vaš portfolio, skup svih vaših radova kao i vaše kontakt informacije. Za sve ovo biće vam potrebno da napravite svoj sajt. Zakupite hosting i domen i prvi deo posla ste uradili. Od odličnog portfolija deli vas još samo 9 koraka.

Kada potencijalni klijent poseti vaš sajt, neće znati ništa o vašoj ličnosti, o tome da li ste kreativni, ambiciozni, sposobni. Klijent zaključuje o vama na osnovu onoga što mu prikazujete, tj. na osnovu vašeg portfolija. 

Na osnovu njega će suditi o vama, videće da li ste pravili nešto slično, koliko ste kreativni i da li ste radili neke veće projekte.

Bitno je i da kada god uradite neki novi sajt, dodate to u vaš portfolio i na taj način će vaša stranica uvek imati „sveže“ informacije o vama i vašem radu. Kada budete zakupili svoj domen i hosting, potrebno je da uradite sledeće:

1. Napravite svoj brend

Jako je bitno da imate svoj brend, on razlikuje vas od drugih veb dizajnera. Brend može biti vaše ime ili ime vaše kompanije.
Svoj brend proširite svuda gde možete, napravite Facebook stranicu, nalog na Tvitter-u, dobra stvar je i LinkedIn.

Ako niste dobri u dizajniranju logoa, zaposlite nekog dizajnera koji će uraditi pored logoa sve što je potrebno za jedan brend: logo, ikonicu, avatar za društvene mreže, visit karticu, sve ovo treba da prestavlja vas ili vašu kompaniju i jako je bitno da bude urađeno što bolje, jer, opet, koliko god bili dobri u poslu, portfolio je taj koji privlači klijente.

2. Odredite kakve klijente želite da privučete

Ako ste mislili da ćete raditi sve vrste sajtova, pogrešili ste. Svaki uspešni veb dizajner ima svoju vrstu klijenata. Sigurno već znate kakve tipove sajtova biste radili i sada samo trebate približiti svoj portfolio takvim klijentima. Pokažite potencijalnim klijentima šta možete da uradite da bi njihova stranica bila što atraktivnija

Ako želite da privučete poslodavce, za svaki projekat objasnite detaljno stručnim jezikom šta ste radili i na taj način i pokažite za kakve stvari ste sposobni.

3. Pomozite potencijalnom klijentu da vas što brže kontaktira

Kada potencijalni klijent dođe na vaš sajt ono što biste želeli jeste da ga ubedite da mu baš vi trebate i da vas on što pre kontaktira. Potrebno je da imate što jednostavniju kontakt formu, mogućnost da se preuzme neki kratak rezime vašeg rada, RSS, bilo koja stvar koja može da pomogne da vas klijent kontaktira ili poseti vašu stranicu ponovo. Od kontakt informacija pored vašeg broja telefona, adrese i mejla, možete staviti i linkove ka vašem Facebook profilu, Tvitter-u, LinkedIn-u, kao i detalje za Skype.

Postavite i neke informacije o vama i načinu na koji radite sa korisnicima. Najbolje je da imate četiri glavne stvari na sajtu: Nešto o vama, nešto o tome šta radite, kakve ste sajtove radili i kontakt formu.

4. Dobar dizajn

Portfolio ne treba da bude jednostavan. Treba da bude zanimljiv, jedinstven, ali morate voditi računa da ne preterate. Morate pratiti najnovije trendove. Na taj način ćete pomoći sebi da dizajn vašeg portfolija ne morate često da menjate.

5. Ne prikazujte sve projekte

Pogledajte svoje prošle projekte, nisu svi sajtovi dobri i na neke niste baš ponosni. Takve sajtove nemojte da stavljate u vaš portfolio. On mora imati samo najbolje projekte. Vaš potencijalni klijent ne mora da zna za sve vaše poslove od predhodnih pet godina. Nekad je bolje da bude manje kvalitetnih radova, jer će klijent videti samo najbolje. Ako biste npr. videli portfolio gde imate tri sjajna projekta i pet loših, ne biste se dugo zadržali na stranici veb dizajnera.

6.Prikazujte ono što trenutno radite

Klijentima je zanimljivo da vide kako ste neki projekat uradili i jako je dobro ako, dok radite neki sajt, postavljate neke početne nacrte, kako ste zamislili strukturu i na kraju prikažete konačan rad.

Ovo je najbolji način da pokažete koliko se trudite i koliko ste sposobni. Na ovaj način pokazaćete klijentu i kako biste njegov sajt radili i na taj način ćete mu se dodatno približiti.

7.Bivši klijenti

Zamolite vaše bivše klijente da napišu kakvo iskustvo su imali sa vama, da li ste zadovoljili njihove uslove, da li bi vas ponovo angažovali, koliko ste odgovorni i sposobni. Naravno, nemojte da tražite to od klijenata sa kojima niste imali dobar odnos.

Na ovaj način će potencijalni klijent imati uvid u to kako radite sa klijentima i na taj način će videti kako ćete raditi sa njima, koliko mogu da traže od vas i da li da vam veruju.

8. CV

Ako pravite sajt radi zaposlenja, obavezno dodajte svoj cv. Stavite i potencijalnom klijentu opciju da može da ga preuzme. Tako da zajedno sa rezimeom vašeg rada o kome smo već pisali ima i vaš cv.  Obično osobe koje pregledaju vaš sajt nisu zadužene za zapošljavanje i ne odlučuju o tome koga će kompanija zaposliti, pa na ovaj način mogu da proslede nadređenima vaš cv i na taj način vas predlože poslodavcu.

9. Pišite stručne tekstove

Na jednoj stranici naše kompanije koja se bavi izradom softvera za Android telefone postoji čitav niz tekstova ge možete da naučite kako da napravite aplikaciju. Verovatno mislite da je to loše i da bi bilo glupo da stavljate potencijalnom klijentu načine na koji on može sam da napravi sajt. Međutim, varate se. Ovo je odličan način da pokažete potencijalnom klijentu koliko znate. Ako i proba da napravi sam sebi sajt, shvatiće koliko je to teško i prva osoba kojoj će se obratiti ste upravo vi. Ne bi trebalo da objašnjavate bukvalno svaki detalj izrade sajta. Uzmite neke detalje, pišite o tome kako napraviti logo, banner na sajtu, kontakt formu...

Objasnili smo vam šta sve treba da uradite, sada je na vama da iskoristite ove savete i videćete da će vas uskoro neko kontaktirati. Zapamtite, za klijenta ste dobri onoliko koliko je vaš portfolio dobar.

 

Inspiracija - izvori:

http://designvoop.com/

http://theartorder.com/artorder-portfolio-building-class/

www.brendabran.com

http://www.economy.rs

 

 

 

Aktuelan: