Kako su poznate ICT kompanije dobile svoja imena

Svi znamo da su Apple, Cisco, Sony i Yahoo velike kompanije, ali kako su dobile svoja imena i šta ta imena znače kompanijama saznaćete u ovom tekstu.

Apple

Za početak smo izabrali jednu od najvećih kompanija koja se bavi proizvodnjom tehnologije. Svi znamo da je ovo reč na engleskom jeziku i da znači jabuka, ali zbog čega jabuka?

Naziv je povezan sa tvorcem kompanije Stivom Džobsom. Njegovo omiljeno voće je jabuka. Kada je stvarao kompaniju, Stiv je kasnio tri meseca u dodeljivanju naziva svojoj kompaniji i bio je prinuđen da nazove kompaniju Apple Computers. Njegove kolege se nisu baš zadovoljile ovim nazivom i predlagale su mu bolji naziv 5 O' clock. Međutim, on ih nije poslušao i danas imamo ovaj prepoznatljiv naziv za jednu od najvećih IT kompanija u svetu.

Cisco

Mladi bračni par Leonard Bosack i Sandy Lerner, radili su na Stanford Univerzitetu i došli su na ideju da naprave kompaniju koja bi se bavila mrežnim uređajima. Izabrali su naziv Cisco jer je to skraćenica od grada San Francisko (San Francisco) u kome su živeli. Ako pažljivo pogledate logo ove kompanije videćete da su linije na njemu u obliku poznatog mosta u San Francisku.

 

Corel

Ime je nastalo od imena tvorca ovog programa, dr. Michael Cowpland. A skraćenica je od naziva laboratorije u kojoj je pravio program - Cowpland Researh Laboratory.

Google

Ime je nastalo kao šala o količini informacije koje će pretraživač moći da pretražuje.

Naziv ove kompanije prvobitno je bio Googol, što predstavlja broj 1 koji ima 100 nula. To izgleda ovako: 10,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000,­000.

Kada su tvorci kompanije Sergej Brin i Lari Pejdž predstavili svoj projekat investitoru, dobili su ček koji je išao na naziv Google.

Hotmail

Tvorac Džek Smit dobio je ideju da napravi slanje mejlova u obliku web forme i da korisnici ne moraju da instaliraju programe da bi to radili, već samo da pristupe njegovoj stranici. Kada je Saber Batia napravio biznis plan za ovaj servis, probao je razne nazive koji se završavaju sa „mail“. Na kraju je došao na ideju Hotmail-a što je uključivalo reči „html“ i „mail“. On je prikazao ovo tako što je u nazivu kompanije reč „html“ napisao velikim slovima: HoTMaiL.

Hewlett Packard

Bill Hewlett i Dave Packard bacili su novčić da bi odlučili da li će kompanija imati naziv Hewlett-Packard ili Packard-Hewlett.

Intel

Bob Nojs i Gordon Mur hteli su svojoj kompaniji da daju naziv po njima: „Moore Noyce“, ali je to ime već bilo zaštitna marka jednog hotela. Odlučili su da naziv bude akronim od INTegrated ELectronics.

Microsoft

Ovaj naziv izmislio je tvorac kompanije Bil Gejts. On je hteo da kompanija ima naziv po tome čime se bavi pa su uzete reči „MICROcomputer“ i „SOFTware“. Kompanija je na početku imala naziv Micro-Soft, ali je kasnije znak „-“ obrisan.

Motorola

Tvorac Pol Galvin došao je na ideju za naziv kompanije još kada se ona bavila samo prodajom radio uređaja za automobile. Popularna radio kompanija u to vreme zvala se Victrola, pa odatle i naziv Motorola.

Oracle

Lari Elison i Nob Oats su radili na projektu za agenciju CIA. Naziv projekta bio je Oracle, jer je CIA videla to kao sistem koji daje odgovore na sva pitanja pošto reč Oracle znači proročište. Projekat je dizajniran da pomogne u korišćenju novog SQL koda koji je napravio IBM. Nakon nekog vremena projekat je otkazan a Lari i Bob su odlučili da završe ono što su započeli, Zadržali su naziv „Oracle“ i napravili  RDBMS mašinu. Kasnije su odlučili da ovaj naziv bude i za njihovu kompaniju.

Sony

Ovaj naziv uzet je od latinske reči „sonus“ što znači zvuk i reči „sonny“ koja je korišćena kao sleng koji su Amerikanci koristili da opišu bistrog mladića.

SUN

Kompaniju su stvorila četiri druga sa Stanford Univerziteta. Naziv se odnosi na akronim od Stanford University Network.

Yahoo!

Reč Yahoo izmislio je Džonatan Sving i koristio je u svojoj knjizi „Guliverova putovanja“. Ova reč predstavlja osobu koja je antipatična i jedva podseća na običnog čoveka. Tvorci Džeri Jang i Dejvid Filo izabrali su ovaj naziv jer su smatrali sebe yahoo-ima. Iako su smatrali sebe na neki način odbačenima iz društva, napravili su jako uspešnu kompaniju.

Svim tvorcima ovih kompanija naziv ima neku vrednost. Iz ovoga vidite da je jako teško dati naziv svojoj kompaniji i da ne možete samo uzeti reči koje vam se sviđaju.

Inspiracija – izvor:

http://www.recipeapart.com

http://wikipedia.org

Tags: 
Aktuelan: