Momci sa Medisona u Beogradu

Od 2003. godine Marketing Workshop na EKOF-u organizuje, studentsku verziju Noći Reklamoždera - Reklamijadu. Najbolje reklame iz protekle godine na svetskom nivou. Sav prihod od ulaznica odlazi u dobrotvorne svrhe, svake godine, svaki dinar. Ove godine novac ide u Dečje selo u Sremskoj Kamenici.

Od prošle godine, Reklamijada se održava u sklopu događaja MW Dani. Dva dana radionica i predavanja, treći dan - Reklamijada.

Trodnevni događaj je započeo uz praktično iskustvo jednog marketinškog eksperta.

Account direktor u marketinškoj agenciji  Leo Burnett , Andreja Milikić, je podelio sa prisutnima svoje iskustvo sa snimanja reklame Kada ne možete da kažete ne, mi kažemo što da ne!

Kada je devočica iz reklame odlučila tog dana ne želi da glumi klijent, reditelj i ekipa su se uspaničili I jedina osoba hladne glave je bio on. Rešio je problem na sledeći način: vodili su devojčicu u poslastičarnicu na kolače, klijent joj je kupio džemperić (onaj koji nosi u reklami) , doveli su njenu dadilju da bi se opustila. Na kraju su sve snimili za manje od 30min.

Poručio je prisutnima da se uz paniku ništa ne postiže ali kad radiš posao koji voliš, da je svaki problem izazov koji se sa zadovoljstvom može savladati.

U pauzi su sponzori događaja obezbedili osveženja: Red Bull i vrhunski kapkejkovi Čipkindim.

Milan Maglov, osnivač Dnevna Doza Kreativnosti je dao praktične savete za vođenje Facebook stranice. Neki od njih su: Ako se reklamira frizerski salon, podjendako je loše da slika bude nekvalitetna (izgleda jeftino) i prekvalitetna (savršenstvo ne postoji, pa cela slika izgleda fake).

Postovi “šta vam se više svidja Pepsi ili Coca-Cola?” , iako nemaju veze sa temom vaše stranice, podižu njen rejting jer ljudi ili lajkuju ili komentarišu, a to automatski znači da će stranica izlaziti kao predlog prijateljima tih ljudi da lajkuju (raste reach).

Kako studenti nemaju priliku da na samom fakultetu steknu znanja praktičnog karaktera, ovo predavanje je prošlo uz škrabanje olovaka po sveskama – budući da su svi bili zainteresovani da upiju što više.

Milena Kvapil iz McCann Erickson-a je ispričala studentima anegdotu: Metro u Melburnu je imao problem jer putnici nisu poštovali propise i ginuli su. Zato su 2012. godine napravili reklamu Dumb Ways to Die koja je postala viralna. Privlačnost reklame je u tome što ne prikazuje ljude, tako da se ne osećaju prozvano. Prikazuje mala slatka stvorenja, text citira komične situacije, a tek na kraju se pominju situacije vezane za metro kad se ljudi već odobrovolje i nasmeju. Apsurdne situacije izjednačavaju sa realnim. Sugeriše se da je podjednaka ludost namerno ogrebati nov auto svog dilera i prelaziti peške preko šina. I na kraju (za metro-related situacije) se menja refren iz dumb ways to die u dumbest way to die. Genijalno!

Čak i da biste igrali igricu, morate se kliknuti dugme: zaklinjem se da neću raditi glupave stvari u blizini metroa.

Studenti su naučili da nekada ni sami kreatori reklame ne mogu predvideti njen uspeh, dok tek kasnije postaje očigledno zašto je do njega došlo.

Zdravko Cvjetić i Nikola Veličković iz Youth Consulting-a su pričali o svemu po malo. NLP, neverbalna komunikacija. Jedna od zanimljivosti je da svako ima dominantno čulo - preko kog uči. Objasnili su to na sledeći način: ako treba da se sastave LEGO kockice. Audio će zvati nekog da mu diktira šta da radi, vizualista će gledati upustva ili posmatrati nekog a kinestetik će baciti upustvo i sam pokušati da shvati kako to da sklopi. VAK test

Čak i rukovanje može imati određeno značenje - onaj čija ruka je gore je dominantan.

Ovo predavanje je bilo najinteraktivnije. Verovatno jer su predavači bili vršnjaci svojih kolega u klupama ali I jer su želeli da ostanu posle predavanja i razgovaraju sa studentima ako žele više informacija.

  Tako je otvorena zvanično 12. Reklamijada. Ispod svake klupe, bila je zalepljena limenka Red Bull-a.

Sled reklama je bio takav, da ide komična pa tužna reklama naizmenično. 2 bloka reklama od po 45 min sa 15 min pauze između njih. Chipsy kao generalni sponzor se postarao za grickalice.

Reklamijada je počela sa Durex Turn Off to Turn On . Zanimljive reklame uključuju i P&G thank you mom , Yes - old lady, HBO GO Game of thrones(dobitnik ovogodišnje nagrade za reklamu na Kanskom festivalu) itd.

Reklamijadu je zatvorio Deda Mraz leti ekonomskom klasom.

Ovim putem vas i obaveštavamo da se  24. Decembra od 22 do 23h u kafani Složna braća održava humanitarna žurka povodom uspešno završenog projekta. I ovog puta će prihod ići mališanima iz Dečjeg Sela.

Zainteresovani mogu da puste sms na broj 064/9696765 sa imenom, prezimenom i brojem osoba koje ce biti za stolom da bi dobili rezervaciju.

Marketing Workshop vas poziva da im se pridružite.

MW Dane 2014. Godine su zabeležili dosada nezapamćen odziv. U roku od 3h otkako je puštena Google on-line prijava na Facebook stranici, svih 150 mesta je bilo popunjeno. Da bi izašli u susret studentima, MW članovi su doneli dodatne stolice, kako niko ne bi bio vraćen.

Svi polaznici koji su prisustvovali svim predavanjima su dobili od Marketing Workshop I Ekonomskog fakulteta-a sertifikat, što če studentima značiti za CV. Naravno, još više će im značiti znanje koje su na tim radionicama stekli a pri tom se i zabavili.

Tags: 
Aktuelan: