Tumblr i kako ga je Yahoo kupio

Možda većina vas nije čula za društvenu mrežu Tumblr, ali je u svetu to jako popularna platforma za blogovanje. Možete napraviti više blogova na jednom nalogu koristeći alijase i tako podeliti svoje mišljenje sa ljudima koje ono interesuje.

Ono što treba da razumete na početku jeste da svaka društvena mreža okuplja određene tipove ljudi. Tumblr tako nije izuzetak, pa se može reći da su korisnici Tumblr-a uglavnom ljudi sa neobičnim interesovanjima, može se reći da su često gikovi, a gotovo uvek su posebno verni fanovi određenih serija, filmova ili knjiga.

Sada kada ste se bar malo upoznali sa korisnicima ove društvene mreže, možda ćete bolje razumeti zašto bi se bunili kada su saznali da njihovo virtuelno mesto za druženje kupuje kompanija Yahoo.

S druge strane, pretpostavljamo da je Yahoo video potencijal u bloging platformi koja ima preko 100 miliona korisnika i oko 90 miliona postova dnevno. Problem je uglavnom u tome što su videli mogućnosti za komercijalizaciju i to dosta njih, sudeći po 1.1 milijardi dolara koje su platili osnivaču Tumblr-a, Dejvidu Karpu.

Iako je Marisa Majer, kao predstavnica Yahoo-a u ovoj kupovini, obećala da neće biti velikih promena u načinu na koji Tumblr funkcioniše, to naravno nije bio slučaj.

Dosta slika je uklonjeno pod izgovorom da krši pravila. Možda vam to sada ne deluje kao strašna stvar, ali većina smešnih gif-ova i postera koje viđate na Facebook-u ili drugim sajtovima dolaze upravo sa Tumblr-a.

Počele su da se pojavljuju reklame među sadržajem ljudi koje pratite, što je izazvalo veliko nezadovoljstvo korisnika. Možete ih prepoznati po s - sponsored znaku u gornjem desnom ćošku, a blogove kao što su vh1, cbs i druge koji reklamiraju svoj sadržaj iako ih ne pratite ne možete ni da blokirate. Ukratko, gledaćete reklame na svom dashboard-u hteli to ili ne.

Reklama nikad dotsa, ako pitate Yahoo: sada vam reklame mogu stizati u inbox. Prva ali verovatno ne i poslednja poruka ove vrste je „Tumblr dijeta“.

Sve u svemu, jasno je da Yahoo nije održao svoje obećanje i da pokušava sa komercijalizuje Tumblr koliko god je to moguće i da ih ne potresa baš mnogo to što se korisnici bune zbog promena. A korisnici Tumblr-a, kreativni kao i uvek, suprotstavljaju se novim vlasnicima na jedini mogući način – humorom.

 

Inspiracija – izvori:

http://www.mobilemag.com/wp-content/uploads/2013/05/yahoo-tumblr.jpg

http://25.media.tumblr.com/df3759701d387dd997ad598dc085f139/tumblr_mmzjyjJ6Ll1s6xhrfo1_500.png

http://24.media.tumblr.com/49b1db7918cc2cdfcaa87b15a40e0d92/tumblr_mon9080q9v1r57foeo1_500.png

http://25.media.tumblr.com/85d92c2cf3c1438924efaddef9590a44/tumblr_momgplPHA81rsmvy1o1_500.png

http://media.tumblr.com/57b84e67608d5bb630e4603509765cac/tumblr_inline_mo1v8nO9Lj1qz4rgp.jpg

http://cdn.dashburst.com/wp-content/uploads/2013/05/tumblr-yahoo-punch.gif

http://fashionista.com/uploads/2013/05/tumblr_mn49k9TEyO1r8vszro3_500.jpg

Tags: 
Aktuelan: