Uloga društvenih mreža u vanrednoj situaciji

Verovatno jedna od retkih neosporivih činjenica u toku vanredne situacije izazvane poplavama prošlog meseca je ta da na solidarnosti koju su pokazali obični ljudi u ogromnom broju svi mogu da nam pozavide. 

Bez sumnje poznajete više od jedne osobe koja je nekako pomagala ugroženima, a velika verovatnoća je i da ste vi sami učestvovali. Odlazak hiljada volontera u Šabac je pokrenuo lavinu ponuda pomoći, ali često ljudi nisu znali gde su potrebni volonteri, gde treba odneti hranu, odeću i slično. Ovde su društvene mreže odigrale ulogu neprocenljive vrednosti.

Hashtag poplave na Tviteru je bio preplavljen informacijama o evakuaciji u Obrenovcu, stanju nasipa kako u Beogradu tako i u drugim gradovima, mogle su se naći slike vodostaja, poplavljenih ulica – ukratko, najrazličitije informacije o stanju na terenu. Ista situacija je bila i na Fejsbuku. U roku od jednog dana pojavio se veliki broj grupa i stranica na kojima su obični ljudi organizovali volontere i dostavu i preuzimanje pomoći kako bi potrebne stvari došle do što većeg broja ugroženih ljudi.

Nekoliko novinara ICT časopisa je imalo ulogu u jednoj od takvih stranica, Poplave info: gde i šta treba, koju je osnovala Jelena Aleksić, studentkinja iz Beograda. Ova stranica je, kao i druge slične njoj, već prvog dana počela da prima pozive i ponude pomoći, objavljuje informacije o evakuisanima, lokacijama gde su potrebne stvari kao što su oprema za bebe, hrana, odeća i slično.

„Počela sam da objavljujem na svom profilu informacije koja sam nalazila na internetu, na grupama volontera Sajma, Filološkog fakulteta, Beogradske arene, Saveza studenata i drugih. Već sledećeg dana sam stupila u kontakt sa ljudima koji su radili istu stvar kao i ja, koji su me pitali da li znam gde je potrebna hrana ili spasioci, a ja sam znala na osnovu svih informacija koje sam pronalazila. Kada sam videla da stvarno mogu da uputim ljude tamo gde treba, odlučila sam da sa drugaricama napravim stranicu na Fejsbuku koju bi ljudi mogli da nađu i da ponude ili traže pomoć. Delile smo informacije i sa drugim stranicama i grupama, čuli se sa raznim ljudima i na kraju stvarno znamo da smo nekome pomogle. Mislim da je to najbitnije,“ rekla nam je Jelena.

Mnogi članci našeg, a i drugih časopisa, bavili su se značajem društvenih mreža, od toga kako vaš profil na Fejsbuku može uticati na potencijalnog poslodavca do toga da li društvene mreže negativno utiču na naš stvarni društveni život, ali nijedan od njih nije predvideo pozitivnu ulogu koju društvena mreža može odigrati u ovakvoj situaciji.

 

Inspiracija – izvori:

http://www.nursinghomewebs.com/wp-content/uploads/2013/07/Depositphotos_5352404_L1.jpg

 

Aktuelan: