Večernjim navikama do uspeha

Poznate su nam priče o uspešnim ljudima koji započinju svoj dan na poseban način, ustaju rano, a zatim obavljaju čitav spektar svojih „rituala“, obezbeđujući sebi tako savršen početak novog dana i mogućnost za produktivnije ulaganje svog vremena.

Međutim, šta je sa periodom koji prethodi odmoru, procesuiranju svih dnevnih informacija, obnovi ćelija u našem organizmu?

Postoje li stvari koje treba uraditi uveče kako bismo obezbedili maksimalnu produktivnost i proaktivnost za naredni dan? Naučnici smatraju da svakako postoje i da su jednako važne kao i sve ono što obavljamo neposredno nakon buđenja.

1. Čitanje.

Izdvojte pola sata do sat svog vremena za čitanje. To je sjajan način da naučite nešto novo, a da toga možda i ne budete svesni, da se opustite, zaboravite na naporan dan, okupirate misli nekim zanimljivim sadržajem. Istraživanja su pokazala da svakodnevno čitanje smanjuje u velikoj meri nivo stresa i poboljšava memoriju. Ako vam kažem da Bil Gejts svako veče čita po sat vremena, da li ćete razmisliti o tome da počnete? :)

2. Rezimirajte svoj dan.

Iskoristite par minuta da se u tišini podsetite svega što ste taj dan uradili. Mnogobrojna istraživanja su pokazala da ovo sjajno utiče na raspoloženje, razmišljanje i naše postupke. Zapišite ili se prisetite situacija u kojima ste se sjajno poneli, ciljeva koje ste ostvarili, novih poznanstava... Zatim se prisetite onih stvari kojima i niste baš tako ponosni i razmislite o tome šta biste uradili drugačije kako biste popravili ishod. Već nakon par dana primetićete da ovakav završetak dana sjajno utiče na svaki naredni.

3. Odredite ciljeve.

Zapišite tri do četiri ključna cilja za naredni dan. Nemojte pisati liste obaveza koje sadrže stotinak teza. Od toga nema ništa. Dobićete samo neprestani osećaj promašenosti i neuspeha, jer niste ostvarili ni četvrtinu svojih obaveza za taj dan. Odredite svoje prioritete, zapišite ih, a narednog jutra svu svoju energiju usmerite ka tome.

4. Zahvalnost.

Prezauzeti smo, to je činjenica. Obavljamo određenu količinu posla u toku dana, nešto dobijamo, nešto drugo gubimo. Neretko se nalazimo na tri mesta u isto vreme i obavljamo više desetina stvari... I nakon svakog uspeha postavljamo nove ciljeve, nastavljajući istim tempom. Ne zaboravite da ne postajete mlađi, dani se ne vraćaju, ljudi, zdravlje i osmesi od prethodnog dana ne smeju biti uzeti „zdravo za gotovo“. Dva minuta su dovoljna da se prisetite svega što imate, svih sjajnih stvari koje posedujete, divnih ljudi koje znate, veština i znanja kojima raspolažete... Zaspaćete sa osmehom, a zar postoji bolji završetak dana?

5. Priprema za naredni dan.

Sigurna sam da ste nekad čuli da naše okruženje utiče na naše raspoloženje. Neka vas svakog jutra dočeka uredna soba i prozori kroz koje je moguće videti sunčeve zrake. :D Pripremite odeću za naredni dan, spakujte sve što je potrebno da ponesete, ukoliko idete ranije na posao ili u školu. Nije potrebno puno vremena, a osećaj će biti odličan.

6. Rutina.

Svakako je nekad nemoguće poštovati tačno vreme za spavanje, ali potrudite se koliko god je to moguće da odlazite na spavanje i ustajete u približno isto vreme. To će se odlično odraziti na vaše opšte stanje organizma i na raspoloženje i količinu energije u toku dana.

7. Šetnja.

Ukoliko je ikako moguće prošetajte makar kratko pre spavanja. Kvalitet sna će biti neizmerno bolji.

8. Log off!

Za dobar i kvalitetan san, a samim tim bolji naredni dan, od neizmerne je važnosti da zaboravite na društvene mreže bar pola sata pre spavanja. Isključite televizor, telefon, tablet, računar i sve ostale pametne stvarčice ostavite negde po strani. Zračenja koje prouzrokuju ovi uređaji u velikoj meri utiče na san i smanjuje mogućnost kvalitetnog odmora.

 

Možda deluje nemoguće i možda mislite da nemate vremena, ali već nakon desetak dana će razlike biti veoma uočljive i verujem da će vam biti drago što ste pokušali. Ne zaboravite:

„Mi smo ono što neprestano ponavljamo. Savršenstvo, dakle, nije čin, već navika.“ 

 

Izvori:

https://zapier.com/blog/daily-routines/

https://www.americanexpress.com/us/small-business/openforum/articles/10-nighttime-habits-to-boost-your-productivity-tomorrow/

http://www.lifehack.org/articles/productivity/6-habits-highly-successful-people-before-bedtime.html

https://www.entrepreneur.com/article/239132

Aktuelan: