Zašto je potrebno da se oglašavamo preko društvenih mreža?

Pokrećete neki posao i želite da se oglašavate preko interneta. Napravili ste sajt i mislite da je to dovoljno. Nije. Morate uputiti ljude da dođu do vašeg sajta. Zašto i kako?

Objasniću na primeru.

Zamislite da je internet kao globalna mreža autoputeva i puteva, ima dosta raskrsnica i uličica, smernica... Otvorili ste radnju za prodaju obuće za decu, ona se nalazi u nekoj ulici, naravno ljudi još to ne znaju i morate ih nekako uputiti do radnje. Zato ćete im napraviti putokaz. Uzimajući u obzir da su vam ciljna grupa roditelji i njihova deca, postavićete putokaze na onim mestima gde se oni najčešće nalaze (parkovi, škole).

Tako funkcioniše i oglašavanje na internetu.

Na facebook-u prosečan korisnik potroši par sati mesečno, a redovni korisnici su na ovom sajtu prisutni svakoga dana. Ova društvena mreža kao i twitter dobila je mnogo veću dostupnost sa pojavom aplikacija za mobilne telefone. U Srbiji facebook koristi preko tri miliona ljudi, najbolja opcija koju nudi facebook jeste da reklamu možete da prikažete tačno svojoj ciljnoj grupi, a to ne možete ni na radiju, ni na televiziji, novinama, a ni na bilbordima. Za razliku od uobičajnih načina oglašavanja, intetnet marketing je daleko jeftiniji i mnogo efikasniji način oglašavanja nego preko  Google AdWords programa.

Postavljanjem facebook reklame (to je kao putokaz,da se isključi korisnik sa glavnog puta) usmerićete više korisnika na vašu facebook stranicu na kojoj postoje informacije šta nudite i gde se nalazite , a zatim i vaš sajt.

„Međutim, cela poenta je u dobrom targetovanju prema interesovanjima.Samim tim, reklama postaje neuporedivo efikasnija – prikazuje se samo  ciljnoj grupi i to jako često, jer veliki procenat njih klikne na reklamu, a to je ono čime Facebook meri učinak. Kada Fejsbuk “oseti” da je dobar deo ciljne grupe zainteresovan za reklamu, onda je favorizuje i prikazuje još češće, i to je sve jedna pozitivna povratna sprega.”

Zašto je potrebno da pored facebook stranice imate i svoj sajt?

Zato što je generalno mnogo profesionalnije, kvalitetnije i još pružate mnoštvo drugih informacije koje su potrebne korisniku. Isto tako povećavate svoju zaradu time što ljudi posećuju svoj sajt, a ukoliko postanu stalni korisnici onda će dolaziti direktno na sajt kako bi videli nova obaveštenja.

Uskoro će se pojaviti i „Peekmedio” to je servis za praćenje i analizu komunikacije na društvenim mrežama koji je pokrenula agencija BUZZ Media krajem prošle godine. Ovaj servis daje mogućnost korisnicima da u realnom vremenu prate pominjanje brenda na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, YouTube), forumima, blogovima i portalima. Za sada su pokriveni svi bitni izvori iz Srbije i Hrvatske, radi se aktivno na proširenju i na ostale države u regiji.

Ono što je svakako najinteresantnije jesu podaci o samom profilu. Moći ćete videti vremensku šemu tvitovanja koja daje informacije o tome kog dana i u kom satu je neki korisnik najaktivniji na Twitteru. Pored toga, tu su i najosnovnije informacije kao što su prosečan broj tvitova dnevno, broj retvitova koje korisnik u proseku ima po nekom tvitu, broj favorites-a po tvitu, kao i prosečan broj pominjanja drugih korisnika u svojim tvitovima. Osim toga, moći ćete da vidite koga neki korisnik najviše pominje, a koga najviše retvituje i slično. Tako ćete znati u koje doba dana je najviše korisnika aktivno i moći ćete da tada objavljujete udarne vesti, obaveštenja i druge informacije.

 

Ako želite da znate detaljnije o ovim temama dostupni su Vam sledeći linkovi:

Izvori i inspiracija:

http://www.milosblog.com/wp/internet-marketing/studija-slucaja-fejsbuksrbija-com-i-11-saveta-za-vas-web-biznis/2644.html

http://marketingitd.com/2013/peekmedio-ce-uskoro-pruzati-sve-bitne-informacije-o-komunikaciji-na-twitteru/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=peekmedio-ce-uskoro-pruzati-sve-bitne-informacije-o-komunikaciji-na-twitteru

http://www.istokpavlovic.com/blog/nalazenje-mikro-nise-kljuc-uspeha-u-internet-biznisu/

http:/ http://mladenstojanovic.net/facebook-reklama//onlinetrziste.com/2013/04/kako-se-oglasavati-na-facebooku-i-twitteru/

http://www.istokpavlovic.com/blog/kako-da-postavite-efikasan-oglas-za-posao-uz-pomoc-fejsbuk-reklame/

 

Tags: 
Aktuelan: