Znate li koji su najvredniji svetski tehnološki brendovi u 2016. godini?

Ajfon (iPhone) ili Android? Ili ipak Vindouz (Windows)? Izbor je vaš, ali Epl (Apple) je najvredniji brend u 2016. godini sa procenjenom vrednošću od 178 milijardi dolara. Prati ga Gugl (Google) sa 133 milijarde dolara, a za njima kaska Majkrosoft (Microsoft) sa procenjenom vrednošću od skoro 73 milijarde dolara. Slede ih Samsung - 52 milijarde dolara, Intel - 37 milijardi dolara, a zatim Fejsbuk (Facebook) - 33 milijarde i Cisko (Cisco) - 31 milijarda dolara.

Teško je pogledati nazad u Eplovu 2016. godinu i nazvati je uspehom. U januaru, kružile su glasine da će to biti godina u kojoj će Epl da izbaci bitno unapređenje Ajfona, skroz novi Mek i još mnogo toga. Ajfon, proizvod koji donosi veliki deo profita kompanije, nije bio novina koju su glasine obećavale. Umesto toga, Epl je igrao na sigurno, izbacujući novi model Ajfon 7 upadljivo sličan prethodnim modelima. Eplova jedina velika novost ove godine došla je u oktobru sa najavom Mekbuk Pro računara sa barom na dodir (Macbook Pro with Touch Bar). Ali na kraju krajeva, Eplova godina se pre može nazvati razočarenjem nego bilo čim drugim. Nisu izbacili nove Mek računare osim pomenutog Mekbuk Pro, a ni Ajfon 7 nije zadovoljio očekivanja. Bez obzira na to Epl je najvredniji brend na svetu na kraju 2016. godine.

Sledeći na listi, Gugl je najpoznatiji (pogotovo nama studentima) po svom moćnom pretraživaču, koji se čak koristi kao i glagol („guglati“), nije samo to. Gugl je u 2016. godini predstavio mnoge nove proizvode, a evo nekih od najbitnijih. Predstavljen je telefon Gugl Piksel (Pixel), koji je prvi telefon koji je Gugl napravio potpuno sam. Zajedno sa Pikselom, Gugl je predstavio i sedmo izdanje Androida, nazvan Nugat (Nougat). Blisko Nugatu, Gugl je izbacio novu platformu za virtuelnu realnost, Dejdrim (Daydream). Takođe blizak Android Nugatu je i Gugl Asistent (Assistant), ali ono što može da postane je daleko važnije od toga što trenutno jeste. Guglova vizija za Asistenta je da postane centralni portal podržan veštačkom inteligencijom za sve što čini Gugl. Dok ih neki smatraju promašajem Guglovih proizvoda 2016. godine, Gugl se nada da će Alo (Allo) da postane njegova primarna platforma za razmenu poruka, dok bi Duo (Duo) trebao da postane primarna platforma za video čet.

Četvrti na listi svih brendova, odmah iza Koka Kole (Coca Cola), je Majkrosoft koji je uveo tehnologiju prevođenja u realnom vremenu za Skajp (Skype), stvarajući skoro pa ekvivalent univerzalnom prevodiocu iz Zvezdanih staza gde su glasovne konverzacije prevođene u realnom vremenu. Na početku 2016. godine, kompanija za istraživanje tržišta Stratedži Analitiks (Strategy Analitics) je prestavila da je tržište tableta opalo za 11% u poslednjem kvartalu 2015. u odnosu na isti period 2014. godine, sa padom prodaje Ajpeda (iPad) za 25%, a tableta koje pokreće Android za 7%. Ali prodaja Vindouz tableta je porasla za impresivnih 59%, što će se pokazati kasnije kao trend tokom cele godine. Majkrosoft je neosporan klaud (cloud) provajder broj dva, posle Amazona (Amazon.com), uglavnom zahvaljujući Ofisu (Office) 365. Dok je Majkrosoftova kupovina poslovne društvene mreže LinkedIn veoma interesantan strateški proces, uz Majkrosoftovo obećanje raznih „magija“ integracije ova dva brenda.

 

 

 

Inspiracija:

http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2016/ranking/

Izvori:

http://fortune.com/2016/12/19/apple-2016-year-in-review/
https://9to5google.com/2017/01/01/google-year-in-review-2016/
http://www.networkworld.com/article/3150749/windows/microsofts-year-in-review-the-highs-and-lows-of-2016.html

 

Tags: 
Aktuelan: